Home Kenniscentrum Nieuws Tijdelijke werkloosheid – Elektronische controlekaart eC3.2

Nieuws

Nieuwe maatregelen of nieuwe wetten? Blijf hier op de hoogte van van de nieuwigheden in loonberekening & loonadministratie.

Sedert 01.09.2023 is het gebruik van de elektronische controlekaart ‘eC3.2’ mogelijk. Deze elektronische versie vervangt de papieren controlekaart die iedere werknemer die tijdelijk werkloos wordt gesteld maandelijks ontvangt van de werkgever. De eC3.2 is nog niet verplicht, maar wordt wel aangemoedigd. Een werkgever die gebruik wenst te maken van de eC3.2 moet dit vooreerst invoeren via ondernemings-cao, het arbeidsreglement of individuele akkoorden met werknemers. Een onderneming die gebruik maakt van de eC3.2 is bovendien vrijgesteld van de inschrijving in het validatieboek.

Uitgebreide info vindt u via www.rva.be via ‘Werkgevers – Tijdelijke werkloosheid’. Gebruikt u nog niet de elektronische werkwijze, maar wenst u de overstap te maken, geef ook onze diensten een seintje.